top of page

Ден 51: Екипът и карантината - Салимехмед

Updated: Jan 29, 2021

Здравейте иноватори! Продължаваме с нашата рубрика: Екипът и карантината. Днес е ред на Салимехмед да сподели как прекарва времето си през изолационното положение:




Q: Представи се накратко:

Здравейте, иноватори. Аз съм Салимехмед Ниязи (Сами). На 17 години съм, уча в СУ “Сава Доброплодни”, гр. Шумен. Изобразителна паралелка съм и се предполага, че обичам да рисувам - има нещо вярно. Имам всякакви хобита, някои, от които даже не знам как да опиша - примерно не знам към кое хоби би се причислило това, че обичам да уча нови софтуери (графични редактори, софтуери за видео обработка и т.н.). За мен едно от най-важните неща по време на работа е продуктивността - това да работя с часове наред няма абсолютно никаква стойност, важно е каква работа съм свършил. Подготвям се за КСК по биология и химия. Искам да уча медицина.

Q: Като ученик, какво мислиш за дистанционното обучение?

Ситуацията, в която се намираме, изисква търпение, висок морал и най-важното - желание. Цивилизацията ни е претърпяла всякакви ужаси и бедствия (няма да давам баналните примери с Черната смърт или пък войните), така че не е нещо, с което се сблъскваме за първи път - имаше хора, които бяха готови да се крият в бункерите си още през 2012 г, те нека се крият, а ние се съсредоточим към това да се развиваме с пълни темпове.

Именно дистанционното обучение е една добра възможност да поддържате предишния си начин на живот на някакво ниво – тялото и съзнанието ви са свикнали да изпълняват дадени задачи като ходене на училище и учене на уроци (дори да не го правите). Рискувате тялото ви да изпада в състояние на неориентираност.

Q: По какъв начин изолационният период променя ежедневието ти?

Преполагам поради начина ми на живот, аз лично не усещам някаква огромна промяна. От години съм свикнал всяка сутрин да си правя To-do list (Списък със задачи), тоест още от началото на деня знам какво имам да върша през останалата част от денонощието. Колкото по-гъвкави са списъците ви със задачи, толкова по-приспособими ще се чувствате към случващото се около вас. Никога не съм отменял среща с приятели, защото имам да уча – правя и двете, само, като се замисля колко съм учил по автобуси, мога да се дипломирам в един.

Q: Сподели нещо интересно за себе си , което правиш или си забелязал напоследък.

Преди две седмици, докато четях една книга на историческа тематика попаднах на един италиански цитат, в който срещнах една дума, която ми се стори позната – „quaranta“ – в буквален превод означа четиридесет, но защо това да е интересно или пък защо ми се стори познато? Сигурно вече сте забелязали, че е близко по звуков състав на думата карантина, след това мое попадение реших да проуча дали има нещо общо между двете, и бинго – през 14 век по време на Черната смърт, корабите били задължени да чакат 40 дни преди да акостират. Поне намерих произхода да една дума, която ми омръзна да чувам. Съвпадение?

8 views0 comments
bottom of page